onsdag 17 april 2013

Kostdoktorn Andreas Eenfeldt har landets mest lästa hälsoblogg!

Jag följer inte så många bloggar men några stycken och min senaste som jag läser regelbundet är kostdoktorn Anreas Enfeldts hälsoblogg. Han skriver också böcker, reser runt och föreläser samt arbetar två dagar i veckan på en vårdcentral.
 Jag gillar ett citat som han har sagt i senaste tidningen Mat och Hälsa
 
 " Jag är tvungen att sprida kunskapen om hur maten påverkar vår hälsa. Det finns så många som är sjuka i onödan"
 
För mig är hälsa viktigt inte bara genom yoga och motion utan givetvis även genom kostens enorma betydelse. Därför känns det extra upplyftande när man tar till sig ny kunskap får lära om och tänka nytt och när man sedan blir övertygad efter att ha varit väldigt kritisk och ifrågasättande. Samt genom att själv ha provat och man både känner och märker ett tydligt resultat både hos sig själv och sina närstående på flera sätt.
Ja, då önskar man att allt fler kommer till den insikten och förståelsen. För precis som Andreas säger i sitt citat så känner även jag
 
Så till alla er andra kritiska fördjupa er i detta, läs på och ta därefter ställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar