onsdag 14 januari 2015

Halva januari har nu gått!

Snart tittar dessa fina snödroppar fram och om 1,5 mån har vi 1 mars som är vår första vår månad då solen börjar att värma och vi hör takdropp och fåglar som kvittrar. 2,5 månader är det april med vårblommor tittar fram lite här och där.  Och om 3,5 månader är det första maj och då har vi riktig vår med buskar och träd som börjar att grönska. Det eviga kretsloppet med vår fantastiska natur som somnar, går i ide och som sedan vaknar till och blommor ut i en fantastisk grönska. Människor och djur vaknar också till. Så visst är det skönt att blicka framåt och veta att vi går mot en period med mer ljus och värme. Men att njuta här och nu får vi inte glömma bort för även om januari är en mörk och lång månad. Så är det dagarna som går som är livet och att kunna uppskatta det vi har och inte bara blicka framåt utan stanna upp här och nu. Man får påminna sig varje dag. I mitt dagliga arbete på sjukhuset möter jag människor som har drabbats av sjukdom och får besked om sin cancerdiagnos. Det gör att jag känner en oerhörd tacksamhet varje dag när jag, min familj och närmaste vaknar och vi är friska. Idag är idag, imorgon är imorgon och den dagen vet vi inget om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar