torsdag 8 december 2011

December och "kanske julstress"

December är här och julen närmar sig. En tid av både stress och vila för många. Det är lätt att stressen tar överhand man ska hinna fixa och ordna både saker på jobbet och hemma saker som kanske behöver vara klart innan julledigheten tar över. Julklappar ska ordnas, det ska bakas och hem ska städas. Men mitt i allt detta ta några djupa andetag stanna upp när det är som stressigast och tänk efter. 

  • Vilka saker gör jag som jag verkligen vill och behöver. 
  • Vilka saker gör jag som jag inte vill men tror att det måste göras och som kanske inte behövs egentligen

Yogans andetag kan vara till hjälp att få oss att reflektera och lugna ner oss. Låt oss få njuta av december med alla ljus, sånger, vackra blommor, att kanske få en stund att bara vara tillsammans med dem som vi tycker allra mest om!


Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar