torsdag 6 september 2012

Änglavakt! Sonen i cykel och bilolycka!

Ja, ibland har man änglavakt. I förrgår fick jag ett telefonsamtal av min son mitt på dagen från sjukhuset akuten. Min första tanke var han pratar och kan ringa mig själv alltså inte så allvarligt skadad. Han hade blivit påkörd av en bil när han var på väg till skolan på sin cykel. Han hade änglavakt cykeln for iväg och han själv flög upp på bilens motorhuv. Och därefter hamnade han med båda fötterna i gatan. Hans första reaktion var att ta cykeln och gå ner till skolan. Men som tur var fanns ett vittne som stoppade honom så han fick lägga sig ner och både polisen och ambulansen kunde komma till platsen. Han fick nackkrage och fick åka till sjukhuset för undersökning och observation. Vi stannade några timmar och det visade sig att allt var ok han hade inga synliga fysiska skador. 

Ja, ibland har man änglavakt!

När kvällen kom kom tankarna om vad som skulle kunna ha hänt och vi var så oerhört tacksamma att allt gått så himla bra! Det är ett ögonblicksverk och den här gången hade vi turen med oss på vår sida.


Så åter igen man vaknar till! Det är verkligen här och nu som gäller och inget annat. Så låt oss vara rädda om varandra och inte ta varandra för givet!

Livet är kort och vi vill nog vara med så länge som möjligt!


Så ha nu alla en riktigt bra dag och åk hem till era nära och kära och njut lite extra av att ni har varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar