torsdag 4 september 2014

Att kunna få vara tacksam över så mycket!


Att ha så enormt mycket att vara så tacksam över. Att se allt som är fantastiskt och så himla bra i ens liv, att varje dag reflektera bara en liten stund över detta. Att även lära barnen vad tacksamhet är. Att kunna rada upp en hel lång lista med bra och positiva saker. Allt från att bo i vårt fantastiska land där vi har fred till att kunna äta oss mätta varje dag. Att vi har frisk luft och är fria människor, att jag har en underbar familj och fina vänner. Jag har två arbeten som jag trivs med och det som jag är nästan mest tacksam över är att jag är frisk idag, mina barn, min man och mina andra nära och kära. Att få vara frisk är något vi ofta tar förgivet tills den dag då vi drabbas. Blir vi sjuka då finns bara en enda önska och det är att bli frisk. Att träna på detta med att se och vara tacksam är något vi borde göra varje dag. Det gör att vi får en inre mer positiv och nöjd känsla. Att se det vi har idag och njuta av den lilla stund som vi faktiskt är här på jorden! Så var tacksam oftare helst varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar