tisdag 5 november 2013

Att komma ur tidsrytmen!

Andra natten jag vaknar 02.34 och är klarvaken, så kan det vara när man har varit ute och rest och tidsrytmen har ändrats. Men som tur är så sover resten av familjen och det är bara jag som är vaken. Tankarna och hjärnan börjar jobba inget att göra något åt de är bara att gilla läget. 
Jag konstaterar att det är väldigt skönt att sitta här själv i soffan med täcket, en lampa tänd och datorn i mitt knä. Tankarna får komma och gå, har min skrivbok alltid redo att använda när det dyker upp något jag vill minnas till en annan dag. Kan vara en bra idé som kan komma att användas i mitt företag eller en bra födelsedagspresent, julklapp eller något jag vill göra någon gång. Att fånga dessa tankar och skriva ner dem känns bra för mig, det gör att jag kan gå vidare med nästa tanke och veta att den förra finns kvar om jag vill använda den. Ja, nu skriver jag det som kommer ur mig...........

Att vi nu har gått in i november månad och mörkret har kommit oss närmare. Mörkt när vi vaknar och mörkt när vi går och lägger oss. Vi boar in oss och det är en skön känsla, en tillåtande känsla att vi får vara mer inne i våra hem och bara vara!

Nu hoppar jag i mina tankar och tänker på att i morgon, nej faktiskt redan idag fast senare efter jobbet så ska jag gör något riktigt trevligt! Jag ska träffa en fin och kär vän som jag har saknat. Vi har varit vänner i snart 23 år vi började som arbetskamrater och har hållit ihop sedan dess. Hon är en vän som det är skönt och lätt att prata med, vi förstår varandra och har alltid så nära till glädjen och skrattet när vi ses! Vi har inte setts sedan i somras och vi har mycket att prata om, så jag ser verkligen fram emot vår träff idag! Det ska bli så trevligt att mötas så kram fina Yvonne ses snart!

Jag ska nu göra ett försök och se om jag kan somna en stund för det är ju snart dags att gå upp om bara ett par timmar. Så sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar